Методичні рекомендації « Організація дистанційного навчання з дошкільниками»

Методичні рекомендації
« Організація дистанційного навчання з дошкільниками»
На даний час дистанційна освіта є новою формою роботи для педагогічних працівників дошкілля. Дистанційна робота – це щось нове, невідоме і щоб його пізнати ми мусимо з ним познайомитися.
Спершу слід розмежувати поняття« дистантна освіта» та «дистанційне навчання дошкільнят».
Сам термін дистанція означає – відстань, проміжок між чим-небуть. Дистантна освіта – це зміст роботи, який надається педагогом і закладом дошкільної освіти для батьків своїх вихованців.
( К. Крутій)
Про що йдеться у рекомендаціях МОН України в яких педагогам пропонують готувати матеріали для роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня та освітньої діяльності дітей) та підтримувати зв’язок із батьками, допомогти їм організувати найкращий “садочок” у себе вдома, адже згідно змісту статті 8 Закону України «Про дошкільну освіту» батьки, як суб’єкти освітнього процесу, несуть відповідальність за здобуття дошкільної освіти власною дитиною.
Дистанційне навчання — це сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій).
При здійсненні дистанційного навчання науковці рекомендують дотримуватися наступних рекомендацій:
 Інформація надавати батькам, а вони вирішують у який зручний для них і дитини час можуть запропонувати дитині ту чи іншу діяльність ( зображувальна, мовленнєва, пізнавальна, ігрова);
 Від батьків не слід вимагати фотозвіт про виконану роботу, лише у тому випадку коли у вас є письмова домовленість з ними;
 Спробуйте замітити слово «заняття», словом « зустріч» як форма спілкування вихователя, дітей і батьків;
 При підготовці до онлайн- заняття (зустрічі) зазделегідь підготуйте усі матеріали, щоб усе було під рукою та врахуйте структуру заняття, його етапи:
 І етап – первинного сприйняття: створіть інтригу: розмитий фон, музика, таємничі звуки.
 ІІ етап – сприйняття педагога: монолог педагога, стиль спілкування, введення в освітню ситуацію, тобто створення проблеми, тут можна підключити батьків.
 ІІІ етап – сприйняття умов, даємо зрозуміти що ми хочемо від дітей ( знайти вихід із ситуації, пригадати епізод казки, порахувати, намалювати, заспівати і т.д.);
 IV етап – практичний етап, колективне входження в процес освітньої діяльності (малюємо,читаємо, співаємо і т. д)
 V етап – підбиття підсумків. На даному етапі можна скористатися запитаннями.
 Структура кожного заняття може бути різною;
 Не рекомендують проводити більше 5 онлайн-занять на тиждень;
 Дозуйте тривалість онлайн-зустрічі (заняття);
 У роботі з батьками використовувати платформи (вайбер, месенджер, посилання на YouTube-ролики, ZOOM тощо).

Підготувала вихователь-методист:
Пригода К.