Консультація для педагогів: « Розвиваємо творчий потенціал дітей під час прогулянки»

Природа це універсальний засіб який дає дитині змогу отримувати чуттєво-емоційний досвід та на його основі будувати гармонійні стосунки зі світом і саме на прогулянці дитина має можливість споглядати, досліджувати, вивчати природу та її явища.
Обов’язкові складові прогулянки:
– пізнавальна діяльність – спостереження за явищами природи, рослинами, тваринами тощо;
– екологічно-доцільна діяльність – підгодовування птахів, нагортання снігу на коріння дерев, збирання насіння, підливання рослин і т.д;
– емоційно-естетична діяльність – милування красою природи, слухання звуків природи, праця на ділянці дитячого садка( майданчика);
– фізична активність дітей – ігри інтенсивної, середньої, повільної рухливості: біг, ходьба, стрибки, повзання, кидання, ловіння;
Щоб прогулянки була цікавою, надавайте дитині можливість сприймати природне довкілля різними органами чуття:
– зоровими,
– слуховими,
– тактильними,
– кінестетичними,
– нюховими, у поєднанні з різними методами і прийомами.
Ось деякі з них:
– « Чарівна рамка»: беремо рамку будь якої форми чи розміру і дивимося на об’єкт через неї, наприклад на дерево або його частинку: гілку і т. д;
– Сюрпризні моменти. Створюйте сюрпризні моменти на початку прогулянки: Ми йдемо у гості до дуба чи знайдемо зайця на майданчику ( перед цим заховайте іграшкового зайчика на території майданчика);
– Слідопити ( великі і малі сліди, чиї сліди, відбитки на снігу );
– Уявний діалог з рослиною чи твариною;
– Тінь дерева : запропонуйте дітям обвести тінь дерева чи кущів;
– Музика Осені ( весни, літи, зими) – слухання звуків природного довкілля;
– Візерунки на снігу: запропонуйте дітям щось намалювати за допомогою відбитків ніг;
– Хвилинки – милування;
– Хвилинки – нашіптування: дитина обнімає дерево і уявляє про воно їй «розповідає», або розказує що вона розповіла дереву;
– Компліменти для квітки( дерева, куща, птаха і т. д);
– Ігри- асоціації: « На що схожа хмаринка? На що схожий птах? ( на літак) та ін.
Підготувала вихователь- методист: Пригода К. І.