Методичні рекомендації « Шляхи оптимізації мовленнєвої роботи з дітьми дошкільного віку»

Методичні рекомендації
« Шляхи оптимізації мовленнєвої роботи з дітьми дошкільного віку»

Мовлення дитини є одним із найважливіших чинників розвитку і становлення особистості дитини.
Реалізовуючи завдання Базового компонента дошкільної освіти за змістом освітньої лінії «Мовлення дитини» не варто забувати про шляхи оптимізації мовлення дітей. Серед яких:
Бесіди:
– розмовляйте з дітьми про те що їм цікаво;
– говоріть правильно, спонукайте до наслідування;
– запитайте, що бачили по дорозі у дитячий садок (чи до дому);
– запропонуйте розповісти про те що бачили увісні;
– не забувайте про прийом: «словесних доручень» ( « Скажи Андрійку нехай принесе книжку». « Скажи мамі Стаса, нехай зачекає на мене» і т. д.);
– створюйте мовленнєві ситуації;
Мультимедійні засоби:
– переглядайте мультфільми і проводьте за їхнім змістом бесіди, словникову роботу, удосконалюйте роботу з граматичної правильності мовлення, звукової культури;
– спонукайте до творчості: складання нових сюжетів, введення нових героїв;
Художні твори:
– проводьте бесіди за змістом прочитаного;
– використовуйте різні види переказу: ланцюжком, частинами, командами;
– залучайте до відтворення діалогу між героями, спонукайте до зміни темпу, сили голосу;
– надавайте персонажам інших характеристик ( «Вовк став добрим». «Колобок усіх з’їв .» і т. д.)
– використовуйте запитання проблемного змісту : « Про яку пору року написав письменник? Чому ти так думаєш?»
Інтерактивні методи:
– « Мікрофон»;
– « Метод Пресу»,
– « Ланцюжок слів»;
– «Моделювання»;
– «Карусель» та б. і;
– суміжне мовлення;
– коментоване малювання;
– проблемні запитання;
– « Показуха»;
– «Складемо рекламу»;
– «Ланцюжок»;
– «Моделювання»;
– “Вікно» та ін.;
Використовуйте різні форми роботи:
– проводьте індивідуальну та групову роботу;
– міні-заняття;
– інтегровані заняття, серед яких:
заняття –ігри;
заняття –розваги;
заняття-змагання;
Створюйте умови успішної роботи:
– позитивне емоційне тло;
– змінюйте види діяльності;
– використовуйте ігрові прийоми діяльності ( ігри:дидактичні, народні, рухливі з текстами і діалогами, ігри-вправи, забавлянки, сюрпризи, ігри – драматизації, театралізації);
– контролюйте часові межі;
Варто пам’ятати , що основними складовими мовленнєвих занять є:
– звукова культура;
– словникова робота;
– граматична правильність мовлення;
– зв’язне мовлення (діалогічне і монологічне )

Підготувала:
вихователь-методист: Пригода К. І.

 

Дивіться також Сторінка вихователя-методиста.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *