« Види еколого-природничого середовища”.

Консультація на тему: «Види еколого-розвивального середовища»
У сучасному світі екологічні проблеми навколишнього середовища набули першорядного значення. Сьогодні особливо гостро стоїть завдання екологічного виховання і освіти всього населення планети Земля. Сучасні проблеми взаємин людини з навколишнім середовищем можуть бути вирішені тільки при умові сформованості у кожного екологічного світогляду, підвищення екологічної грамотності та культури. Роботу з формування екологічної культури слід починати з дошкільного дитинства, тому що саме в дошкільному віці дитина сприймає природу дуже емоційно, звертаючи увагу на такі особливості, які дорослий не помітить.
Еколого-розвивальне середовище, повинне відповідати таким вимогам: надавати дитині свободу, впливати на світовідчуття, самопочуття, здоров’я. Середовище повинне бути зручним, інформатизованим, створювати емоційний комфорт та затишок, забезпечувати гармонійні відносини між дитиною і навколишньою природою.
Елементи екологічного розвивального середовища:
• Екологічна кімната, кімната природи;
• Лабораторія;
• живий куточок;
• Екологічна стежка;
• Бібліотека;
• Город, сад;
• Територія дошкільного навчального закладу (ландшафтні, архітектурні об’єкти);
• Музей, картинна галерея;
• Коридори, холи;
• Ізостудія (художня студія), дизайн-студія;
• Театральна студія (екологічний театр);
• музичний зал;
• фізкультурний зал;
• Кабінет праці (ручної, художньої);
• Куточки в групах (експериментальні, природи, виставкові);
Еколого-розвивальне середовище в ДНЗ включає в себе
наступні компоненти:
Колекції;
• Міні-лабораторія;
• Город на підвіконні;
• Екологічна бібліотека;
• Альбоми, ілюстрації;
• Кімнатні рослини;
• Развивальні та дидактичні ігри;
• Паспорт раслин, тварин;
• Живі куточки;
• Карти;
• Глобуси;
• Календарі природи ;
Ознайомлення дошкільників з природою – це засіб утворення в їх свідомості реалістичних уявлень про навколишнє середовище, заснованих на чуттєвому досвіді та вихованні правильного ставлення до неї. Одним з найважливіших умов вирішення завдань екологічного виховання є організація розвивального предметного середовища.
Предметне середовище оточує дитину і має на неї певний вплив вже з перших хвилин її життя. Важливо, щоб таке середовище було розвивальним, тобто забезпечувало розвиток активної самостійної діяльності дошкільників. Для цього у них повинен бути сформований мінімум знань, умінь та навичок.
На основі даних видів діяльності, при активному використанні навколишнього природного різноманіття та створення еколого -розвивального середовища і здійснюється екологічне виховання дітей.
Розвивальне екологічне середовище дошкільного закладу це:
• Екологічна кімната
• Живі куточки
• Город на підвіконні
• Трудові навички неможливо
• сформувати без наявності городу
• Квітники і клумби
• Екологічна стежка
• Театральна студія
• (екологічний театр).
Створене, для становлення особистості дитини – дошкільника, в ДНЗ еколого-розвиваюче середовище має бути оптимально збагаченим, відповідати вимогам формування особистості, адаптованої до сучасних умов. Його відрізняє різноманітність, доступність, естетичність, складність, високий рівень змістовності.
Підготувала вихователь: Кітчак Л. В.